11 June 2017

Week 3: Hari Raya Outfit

Hai guys.

Korang semua dah join belum Lazada Ramadhan Raya Blogger Contest ? Kalau belum cepat klik entri ni 

Ramadhan Raya Blogger Contest - 80 winners will be selected!


Sekarang dah minggu ke-3 pertandingan ni berlangsung. Korang ada masa lagi. Hurry up and join the contest! 



So, back to the topic, here my post regarding to looking good and beautiful (Share your outfit details for this Raya). Untuk raya tahun ni, baju raya aku ada satu je. Macam tahun yang lepas-lepas juga, baju raya aku memang satu je. Hehe. Baju raya aku beli sendiri, aku pun tak tahu bila kali terakhir baju raya ibu belikan. Since aku dah meningkat dewasa ni, semua benda aku beli guna duit sendiri. That feeling datang sendiri, taknak susahkan mak ayah since keluarga bukan orang berada.

a. What's your color theme for this Raya? 
Tema raya tahun ni nude-pink. Basically, tema sendiri-sendiri aje. My kakak abang semua dah kahwin. Mak ayah pula tak kisah baju color apa. So, I choose nude this year.

b. Share your outfit details for this Raya 
Baju raya kali ni aku beli online sahaja di butik Leeyanarahman. Aku rasa mesti semua orang tahu kan jenama ni terkenal dengan design baju-baju yang sangat cantik dan elegen. Dah nama pun butik, mesti lah harga pun mahal. Of course la aku tak mampu beli. Menangis bucu katil tengok harga baju ratus-ratus. So, sebagai pembeli yang bijak (bijak ke?), aku beli baju 'sale' iaitu koleksi baju raya Leeyanarahman yang tahun lepas. Dengan harga RM99 aku dapat satu baju kurung moden yang cantik. I'm not going to reveal my hari raya outfit. Tunggu raya okay.

Untuk tudung, tak beli lagi or aku akan pakai je tudung yang dah ada. Kasut pula, I will match my baju kurung moden with my black converse or my flat shoes yang dah sedia ada. (I know I'm so jimat).

c. What outfit/clothes would you like to buy on Lazada’s platform for this Raya?
Since dah ada baju raya, I need scarf yang match dengan baju. So, I will consider buying a simple plain chiffon shawl and why not a nice flat shoe. Ya, I like them both.




Good news! Every week, Lazada will select 3 lucky bloggers to win RM100 shopping voucher each at Lazada. 

Invite your blogger friends to join this contest, so you will increase your chance of winning! The more the merrier!

That's all my simple outfit for this raya.
Till we meet again.




6 comments:

  1. nude pink, mesti cantik :) baju raya akak dua pasang, satu beli sendiri satu lagi mak sedara kasi. tiap tiap tahun mak sedara memang akan beli kain pasang and jahit, jimat betul orang sponsor ni hehe. tema akak biru tahun ni. kasut, pakai my black flats je kot

    ReplyDelete
  2. wahhh cantiknyaa kaler nude pink. :D
    bagus baju raya beli sendiri nie kan.
    all the best :D

    ReplyDelete
  3. wahh. bestnya contest ni. goodluck eizz :)

    ReplyDelete
  4. selamat hari raya eizz.. akak xsempat pun nak join contest lazada.. huhu

    ReplyDelete
  5. k.ana tak sempat join pon contest Lazada ni aritu.
    maklumlah mood menulis kelaut dalam =P

    dah habes raya dah. cer reveal baju raya LR tu hehe

    ReplyDelete

Drop your comments :)