7 August 2013

Salam Aidilfitri

..Assalamualaikum..




Maka berakhirlah Ramadhan yang mulia pada tahun ni. Mesti semua busy dengan persiapan raya. Ada yang buat ketupat, rendang dan sebagainya. Aku ? Masih sempat mengupdate blog. Ngeh ngeh.

Biasanya malam raya, aku selalu main bunga api dengan anak saudara kesayangan. Tapi tahun ni, raya tak fun sangat sebab akak aku yang sulung tak balik raya kat kampung. Dia balik raya belah husband dia. Raya tetap raya. Aku bersyukur masih ada mak dan ayah. So, every year beraya sama2. :)

Untuk persiapan raya esok, mak aku masak soto ayam, tapai, satay ayam dan daging. Tu je kot. Biskut raya tu of course la ada. :p *Jemput la datang rumah ;)

Esok jangan lupa bangun pagi, mandi sunat hari raya dan semestinya solat sunat hari raya aidilfitri. Lepas tu bolehlah melantak sepuasnya. Hehe. Oh ya, jangan lupa iron baju awal2. Tahun ni, baju raya warna purple-brown :) My family every year masing2 pakai baju colour lain2. Ikut citarasa masing2. Tak da tema. Itulah kelainannya. Haha :p

Harapan aku untuk raya tahun ni, semoga dapat duit raya yang melimpah ruah. Haha. Aku tak da duit nak balik Puncak Alam ni oii. Raya ke-3 aku dah terpaksa meninggalkan kampung halaman. Kuala Besut, I'll miss you. :p Dan selama hampir seminggu bercuti ni, aku nak buat satu pengakuan. Sebenarnya, aku tak buka langsung buku. Dasar pemalas. Kawan aku cakap, "relax la. Cuti tu cuti je lah." Hehe. Bukan selalu pun. Setahun sekali je. Kan kan ? :p

Di kesempatan ini juga, aku nak ucapkan selamat hari raya aidilfitri buat semua yang beragama Islam, yang berpuasa di bulan Ramadhan. Mohon ampun dan maaf andai selama perkenalan di alam maya ini, andai pernah menyakitkan hati, tersalah cakap dan kesalahan2 yang sengaja mahupun tidak sengaja. Maaf dipinta setulus hati. Maaf zahir dan batin.

Always love <3


8 comments:

  1. Selamat Hari Raya Aidilfitri ^^

    ReplyDelete
  2. selamat hari raya aidilfitri maaf zahir batin ^^

    ReplyDelete
  3. hai lalink :) jemput mai raya kat rumah, tapi akak dah takde kat rumah la.. hehe.. selamat hari raya aidilfitri :D

    ReplyDelete
  4. he3..kalau rumah dekat msti dh pergi =) Salam Syawal eizz..maaf zahir dan batil..lpas ni rajin2kn la diri

    ReplyDelete
  5. selamat hari raya adik eizz.. akak mohon kemaafan seandainya terkasar kata/komen sepenjang perkenalan kita di alam maya..

    ReplyDelete
  6. salam hari raya ye eizz..maaf jugak tau kot tersilap tulis masa komen.0-0 ye he3..

    ReplyDelete

Drop your comments :)