18 October 2015

Cara Menghilangkan Sakit Senggugut

Assalamualaikum.

Para wanita kebiasaanya akan mengalami masalah sakit senggugut ataupun period pain ketika kedatangan haid. Tahap kesakitan setiap orang itu berbeza. Ada yang sakit sederhana, ada yang sakit gila-gila dan ada yang tidak pernah alami pun rasa sakit senggugut.

Berdasarkan pengalaman sendiri, aku pun turut mengalami period pain ni. Setiap bulan memang akan alami derita tu. Para wanita je yang memahami situasi ni. Biasanya aku akan ambil ubat tahan sakit. Kadang-kadang minum air bergas. Memang berkesan tapi mungkin akan ada kesan sampingan.

So, baru-baru ni aku menggunakan Air-activated Heat Patch. Macam dalam gambar kat bawah ni.


Aku jumpa ni kat Watsons. Saja je beli nak try dan memang betul-betul berkesan. Memang boleh hilangkan rasa sakit tu. Satu kotak harga lebih kurang RM11 kalau tak silap dan dalam dia ada 2 patches. Satu patch boleh tahan sampai 8 jam.

Yang tak cuba lagi, boleh cuba sebab ni bukan ubat yang perlu dimakan. Hanya perlu buka dan tampal kat perut. Seriously, benda ni berkesan bila aku guna. Sebab masa pakai patch tu langsung tak rasa sakit. You should try this out girls!

Or maybe you may share your tips down there. Sekian.



4 comments:

  1. mesti cuba beli juga nanti.. mana tahu berkesan..

    ReplyDelete
  2. boleh cuba nie kalau sengugut. sebelum nie takpernah tau yang patch macam nie wujud. hehheeh. thanks eizz :D

    ReplyDelete
  3. saya tak pernah sejenis penyakit ini..hahahahahaha...nice review kpd wanita kat luar sana yg memerlukan ^^

    ReplyDelete
  4. ehh. akk jarang kene. law kene mmg biasa2 je. nt bole la suruh housemate akk try. die law kene mmg teruk sgt.. siann sangatt.

    ReplyDelete

Drop your comments :)