10 May 2013

Kesal

Assalamualaikum..


Salam Jumaat buat semua. Hari ni baru sempat buka blog and blogwalking. Blogwalking yang dalam bloglist je. Yang dalam chatbox tu tak sempat nak terjah lagi. Next time :D

Oke. Sebenarnya aku kesal sangat. Tersangat kesal. First, kesal dengan seorang operator or kerani or pekerja. Entah la. Pagi tadi pergi pasaraya. Beli2 barang. Lepas tu ada orang call. So, aku jawab la. Dia pun cakap la. Kami dari Universiti Kebangsaan apa entah. Tak dengar. Sekian sekian sekian. Aku pun cakap la, "boleh cakap kuat sikit tak. tak dengar la". Faham2 la kan. Dalam pasaraya. Bising gila kott. Lepas tu dia cakap kuat la sikit. Aku tak dengar laaa. So, aku suruh dia repeat sekali lagi. Dia pun marah aku ! Dia macam tinggikan suara. Ada ke patut. Memang panas la time tu. Aku pun terus cakap. "Tak berminat, saya dah decide nak sambung belajar di matrikulasi." Then, aku cakap terima kasih. Terus end call.

Nak cakap tu tak boleh berlembut sikit ke. Dah la call hari Jumaat. Tahu kan hari minggu kat Terengganu ni. So, busy la sikit. Aku ni dah memang hot-tempered. Rasa nak terus end call tadi. Tapi still sabar cakap elok2. Aku nak bandingkan dengan operator yang dari kolej lain. Hari tu aku dekat bank. Dia call, aku cakap tak dengar, elok je dia cakap kuat sikit tapi masih dalam nada berlembut.

Lepas tu mak cik pekerja dekat pejabat pos. Aku nak beli sampul surat dengan setem je kott. Dia cakap sibuk. Lama gila aku tunggu. Dia buat tak endah je. Macam ni ke pekerja ? Memang kesal la weh. Dia ingat dia je sibuk. Yang aku ni tak sibuk. Geramm ! Lepas tu dia bagi, tak senyum pun. Cakap pun kasar. Kalau berlembut, tak da lah aku nak marah sangat.

Last sekali, kesal dengan kawan aku. Aku mintak tolong sikit je. Bukan susah pun. Dia tak buat pun lagi. Tak guna tenaga pun benda yang aku mintak tolong tu. Tak pe lah. Lantak kau la kan. Dari semalam aku mintak tolong. Aku tak marah pun tapi macam tu lah. masa kau susah, aku selalu ada tapi...... Kalau kau nak mintak tolong aku, aku sentiasa ada. Aku tetap aku. :p

Sekian..

*Menaip dalam mood tak berapa nak oke :p


10 comments:

  1. aein2..sal pjabat pos tuw bdayah stuju..dayah ajim lar kne gak..masa dayah g bli sampul pos ekspress..dohlar tak senyum kowg..kcek pom xreti lembut..ase mcm nop sekeh jh..tpi mkir org tua..baloh ngn tk.laky kut..haha

    ReplyDelete
  2. Adiikk, bersabar naaa.
    Kadang-kadang orang sekeliling kita tak memahami kita.
    Tapi, in shaa Allah, Dia lebih tahu segalanya.
    Jangan sesedih okayy!.
    Hari ni hari Jumaat, be tough! =)

    ReplyDelete
  3. @nur hidayah Ho la dayah. ado la wt sore tuuu. Sakit aty kalu berurusan nga dio. Sungguh pun.

    ReplyDelete
  4. hurm..lepasan spm mmg ada masalah sikit bab calling2 from mana2 u nie..hehe..
    mmg stress..
    pernah la kolej mana entah call lembutnya suara..huhu
    mmg tak dgr apa..
    akak pn iyekan aja apa yg dia kata..huhu..
    mmg tgh sabar time tu..hehe
    biasa kat pjabat pos kes mcm tu selalu terjadi..ada branch orgnya okay..ada yg kurang mesra sikit..hee
    mungkin kawan sibuk kot tu yang tak sempat nak tologn aien?

    sabar ya aien.. :)
    tak mo sedih2..hee

    ReplyDelete
  5. biasa la tak semua kawan akan ada bila kte betul2 perlukan bantuan

    ReplyDelete
  6. sabar aein. orang macam tu memang. kena sound balik dengan kita agaknya. hehe. jgn moody2. ceria selalu ye :D

    ReplyDelete
  7. dugaan jumaat. .eceh. .heehe. .sabarlah ya. . :D

    ReplyDelete
  8. Salam jumaat..he3 rintihan hati ke ni?? =) alahai, sabar banyak2 cik aein..bia org xigat kt kte, jnji kte igat kt org..yg pntg phala dpat..tp yg kt pjbt post 2, nk beli stem xpnah plak sy kena tggu @ bratur..xptt2..sbr yup

    ReplyDelete
  9. pasal pekerja camni, akak pun kesal :( tau setiap orang ada emosi masing-masing, tapi mereka kena pandai kawal emosi.. kita kan orang Timur yg beradab sopan? ;)

    akak tag Aein :) joinla kalau ada masa :)
    http://www.hanasays.com/2013/05/434ai-no-kotoba-11-things-about-me.html

    ReplyDelete

Drop your comments :)