7 May 2013

Segmen: LUPUS Awareness Month

Assalamualaikum..

Sebelum melangkah jauh ke segmen ini, saya ingin mengucapkan ribuan terima kasih kepada Kak Hana dan Kak Nana kerana telah menge-tag nama saya. Bagi tidak menghampakan beliau, saya tidak ingin melepaskan peluang untuk turut serta dalam segmen ini.


So, kepada sesiapa yang berminat, boleh klik banner bawah ni. :)




Secara jujur, saya memang tak tahu menahu apa itu Lupus atau nama lainnya SLE. SLE merupakan singkatan bagi Systemic Lupus Erythematosus. Ini lah kali pertama saya mendengar perkataan ini. *Sungguh kuno saya ni kan ? :p .Sebab tu lah bersemangat nak join ,boleh tambah pengetahuan.

Mengikut sumber yang dipercayai, Lupus atau SLE adalah penyakit autoimun sistemik (atau autoimun penyakit tisu perantara) yang boleh menjejaskan mana-mana bahagian badan. Seperti yang berlaku dalam penyakit autoimun lain, sistem imun menyerang sel-sel tubuh dan tisu, menyebabkan keradangan dan kerosakan tisu. Baca selanjutnya di sini [Klik]

Dan ini banner saya. :)


Tag friends :







Done. :)

9 comments:

  1. goodluck ya..moga2 ramai yang sedar pasal SLE..hehe :)

    ReplyDelete
  2. slm sis wah comel je banner tu..bgs kita support segmen deno ni.all the best ye :)

    ReplyDelete
  3. thanks tag. .nnt nk join gk. . :)

    ReplyDelete
  4. thanks! join juga ya? ^^ insya-Allah, makin ramai akan sedar pasal SLE ni :)

    ReplyDelete
  5. comel banner! :)

    terima kasih krn support LUPUS awareness! diharap dgn penyertaan aeina, SLE akan lebih dikenali ramai :) nama peserta akan diupadte dari masa ke semasa.. jgn lupa semak nama ya :)

    ReplyDelete
  6. Singgah sini. Support !!:D
    http://youismysoul.blogspot.com/2013/05/segmen-lupus-awareness-month.html

    ReplyDelete
  7. baru perasan sya kena tag. sorry sesangat sbb xboleh nk join da.ban xnk join. lps ni pun sya jarang update entry sbb smbung blaja. papepun thanks ya tag sya. ingt aein kt sya. ehhe. cehh perasan betul. and goodluck GA tu =D

    ReplyDelete

Drop your comments :)