16 May 2013

Happy Teacher's Day

Assalamualaikum..

Entri ni ditaip pagi tadi. Gaduh nak keluar. Tak ingat nak publish. Haha


Gambar ni je ada dalam lappy. Lain2 dalam henpon. Gambar last year. 2 dari kiri itu aku. Hee :p

16 May 2013. Hari guru kembali lagi. Rindu cikgu2. :'( Tahun ni aku dah tak bergelar pelajar sekolah. So, tak dapat celebrate hari guru kat sekolah ramai2 macam tahun2 sebelum ni. Sebak. Tapi pagi2 lagi dah sent text kat semua cikgu, wish "Selamat Hari Guru". Sayang cikgu !

Yang terharunya cikgu reply text, cakap "sayang awak juga". Cikgu addmath yang garang lagi seram tu pun cakap sayang aku, whoaa, terharu oke. Yela kan, sebenarnya takut gila nak send text tu, maklum lah, aku lah pelajar yang tak dapat A subjek addmath masa SPM. Haha. Malu >_<

Kan best kalau aku sekolah ni, mesti geng2 kitaorang kutip duit, beli hadiah super awesome kat cikgu. Tapi tak pe. Hari ni, aku nak pergi sekolah. Nak menyemak sikit. Hehe. Nak pergi kejap je sebelum keluar enjoy dengan kawan2 buat terakhir kalinya. Mereka2 semua dah nak sambung belajar. Ada yang dah masuk form 6. Ada yang dah nak daftar UniKL dan Matrikulasi. Aku ? Masih ter-pinga2 kat rumah. Tak boleh nak decide lagi nak sambung mana. So sad.

Teringat masa aku 5 tahun, aku pernah mendeklamasikan sajak. Cehh. Sempena hari guru. Dulu time bebudak, aku mana tahu malu. Haha. Dah besar ni, malu tak bertempat pula yer. Sekolah rendah, lupa pula. Sekolah menengah, aku dengan dunia aku je. Haha.

Nak try ingat balik sajak dulu2 ni. Oke start.

Guru,
Kau masih di situ
Masih memandu kereta lama
Masih menuju sekolah yang sama
Tidak kedengaran dari suaramu
Penat lelah yang kau curahkan

Macam pelik je part yang curahkan tu. Aishh, dah lupa. Oke continue.

Guru,
Ada anak2 muridmu
Kini sudah menjadi menteri
Tidak kurang pula
Yang memegang jawatan tinggi

Main ikut sedap je aku ni. Haha. Tapi lebih kurang macam tu la. See, aku still ingat walaupun dah ber-tahun2. Dari 5 tahun sampai sekarang 18 tahun. Agak2 berapa lama ? :p

Always love,
Sekian.

9 comments:

  1. hehe.. kita lupa nak ucap kat cikgu..hehe..thanks ingatkan.ahaha..sengal benor..

    selamat hari guru semua.. :)

    p.s/gambar tu.. semua biru kan..kekeke

    ReplyDelete
  2. @Nana Liena a'ah kan. macam kena pula gambar tu. hehe

    ReplyDelete
  3. Sweetnye kamu ni aien. Hihihi.

    Comel aien. Selamat Hari Guruuuuu =)

    ReplyDelete
  4. wkmslam =) selamat hri guru jugak..pandai wat sajak..pasni cuba wt novel plak..

    ReplyDelete
  5. alaaa... zaman muda mudi ya? hehe.. boleh pula Aein deklamasikan sajak.. akak pula sejak kecik lagi stage fright.. hehe :D

    ReplyDelete
  6. @Nies alhaQ haha. thanks. mana ade sweet. biase2 saja :)

    ReplyDelete
  7. @S.K.A wuhuu. tak pandai lg wt novel2 ni. hehe

    ReplyDelete
  8. @Haruno Hana 하나 haha. masa tu tak tahu pape. sekarang ni je jd pemalu. huhu

    ReplyDelete
  9. moga dapat sambung blajar cepat..:)

    ReplyDelete

Drop your comments :)